Öva, öva, öva! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Daan Dragt - WaarBenJij.nu Öva, öva, öva! - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Daan Dragt - WaarBenJij.nu

Öva, öva, öva!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 Oktober 2010 | Zweden, Malmö

Gå hem och öva!
Alhoewel. Ik öva tegenwoordig weer op school, want dat kan ik nu! Ik heb vorige week eindelijk mijn keycard ontvangen waarmee ik alle pianolokalen kan openen. Werd eens tijd :-).. maargoed, ik heb hem wel op een mooi moment ontvangen omdat alle Zweedse studenten nu dus in hun projectweek zitten en echt ALLE lokalen zo'n beetje vrij zijn. Dus nu even helemaal geen concurrentie om ongestoord elke dag een paar uurtjes te oefenen.

Dus dat houdt me de laatste tijd redelijk bezig, naast de gebruikelijke feestjes, sportschoollessen (ik ben echt een fanaat aan het worden, dit is erg!) en beschietingen om de hoek van de straat (ik ben niet beschoten).
Voor degene die het niet gehoord hebben: er is een schutter (en pistolman) in malmö die het nogal gemunt heeft op immigranten. Voornamelijk de immigranten met een wat overduidelijk niet-scandinavisch overkomen. Ik zit redelijk in de safe-zone maar een aantal van mijn huisgenoten overduidelijk niet. Beetje eng is het dus wel, zeker als ik 's avonds laat van school naar huis loop en dan door zo'n eng parkje moet lopen met 2 straatlantaarns over de hele 200 meter, compleet met ritselend struikgewas en een politieauto die 5 minuten eerder met zoeklichten door het parkje was gereden.

brrr.
Nougoed. Voor de rest heb ik naast mijn Berlijn-uitje voor oud & nieuw ook een ander tripje in de planning. Details moeten nog uitgewerkt worden maar als het allemaal kan dan gaan we in januari met een groepje mensen naar Lapland! Lekker de vrieskou, warme chocolademelk en noorderlichten opzoeken! (en waarschijnlijk ook de flessen sterke drank om ons warm te houden, maar niet achter het stuur van het minibusje!) Heb er echt superveel zin in. Zo ongeveer alle internationale studenten hebben al 3 of 4 uitstapjes gemaakt en er nog een aantal in de planning en ik heb 't gevoel dat ik een beetje achterloop, hehe.. Ah well. Het zal wel meevallen.

Ik ga weer een bakje koffie doen en terug naar mijn övning, of eerder een poging om weer wat liedjes te schrijven. Wil alvast wat meer voor m'n examen gaan schrijven en dat duurt even voordat 't allemaal naar wens is, schat ik zo in.. dus beter maar op tijd beginnen.

  • 27 Oktober 2010 - 21:14

    Tessa Bakx:

    Yes beware of the shooter.

    Zeg daantje, hoe plaats je nou meer dan 10 foto's op je hele waarbenjij.nu? Ik moet ze steeds wissen om weer nieuwe foto's bij een nieuw verhaal te zetten. En dat is natuurlijk stom..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

M, 22jr, studeert toetsen aan Codarts, Pop Academy. Nu een jaar in Malmö, Zweden.

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 13703

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2010 - 30 Juni 2011

Ikea, Knäckebröd & Tändstickor

Landen bezocht: